tiistai 3. maaliskuuta 2015

Nokka kohti Espanjaa

Moikka!

Olen 19 vuotias tyttö Vantaalta ja opiskelen viimeistä vuotta eläintenhoitajaksi Hyvinkään Hyriassa. Olen ollut monissa paikoissa työssäoppimassa ja ennen  tätä Espanjan resissua kaukaisin työssäoppimiskohteeni oli Lappi. Nyt sitten ennen valmistumista päätin lähteä ulkomaille työssäoppimaan ja toteuttamaan samalla pitkäaikaisia haaveitani. Olen aina halunnut käydä Espanjassa ja olen aina ollut kiinnostunut rescue hommista. No täällähän ne toteutuvat parhaiten :) 

Olen siis Espanjassa, Malagassa, Coínin maalaiskylässä. Täällä olen työssäoppimassa maaliskuun ajan. Tämä on rescue tarha nimeltään ESPERANZA - Refugio para perros. Täällä on tällä hetkellä 13 koiraa jotka etsivät kotia tai ovat kuntoutuksessa/eristyksessä ja kolme omistajien omaa koiraa, heillä on myös kaksi hevosta.


Saan asua täällä heidän luonaan, mikä on aivan mahtavaa :) ! Olen itse todella rohkea ja sosiaalinen ihminen, joten tänne kotiuduinkin heti :) Lähdin tosiaan ihan yksin tänne Espanjaan. En ole ikinä lentänyt yksin, joten se tuotti stressiä ja hieman pelkoakin. Miten selvitä lentokentällä ihan yksin ? Löydänkö oikeat lähtöportit ? Osaanko tehdä itse lähtöselvityksen ja meneekö laukku varmasti oikeaan koneeseen jos sen itse sinne selvitän ? Ehdinkö lennolle ? Miten pärjään vieraalla kentällä ulkomailla ? 


Ruumaan menevän laukun tosiaan kävin itse lähtöselvittämässä Helsinki-Vantaan lentokentällä lentoa edeltävänä iltana. Ihan vain sen takia, ettei aamulla ole sitten stressiä siitä että kerkeekö koneeseen jos onkin kovat jonot ja laukku vielä lähtöselvittämättä. Turvatarkastus oli helppo nakki ja lähtöportin löysin helposti :)! Olin kentällä 1,5h aikasemmin ja kävin sitten portin etsittyäni kahvilassa syömässä aamupalaa. Olin herännyt jo kolmelta ja ai että sitä väsymyksen määrää :D


Suomesta lento lähti kello 06:00 aamulla ja oli 09:40 paikallista aikaa Espanjassa. Tunnin aikaerolla mennään. Koneessa mulla oli ikkunapaikka ja nautinkin maisemista kovasti. Pilvien yläpuolella ja aamuaurinko paistoi <3

Torkuin suurimman osan lennosta, enkä ostanut koneesta mitään. Ennen Finnair tarjosi ruoan koneessa, mutta ei enään. Saatiin ilmasiksi vain vettä,mustikkamehua, teetä tai kahvia. 

Nousuvaiheessa ei ollut ongelmia, keskellä matkaa oltiin n. 30min turbulenssissä, tuntui kuin kone olisi tippumassa alas. Laskeutuessa korviin sattu ihan sikana ja toinen korvani oli laskeutumisen jälkeen varmaan 3h lukossa. Oli aika inhottavaa tavata uusia ihmisiä puolikuurona ja en edes kuullut kuinka kovaa itse puhuin :)

Malagan lentokenttä oli vähän outo, kun tultiin koneesta ulos seurasin vain muita mihin he kävelevät laukkujaan hakemaan. Tuntui, että matkaa oli ainakin 5 minuuttia ja piti kävellä toiseen päähän kenttää. Ylhäällä oli vain opaste baggage and exit. Laukkuja saikin sitten odotella yli puolituntia. Jännitin kovasti tuleeko laukkuni sieltä vai ei :) mutta onneksi se tuli. Siitä sitten lähin etsimään sitä uloskäyntiä ja Leo ja Atalja ja pikku Luna koira oli siellä minua vastassa. Siitä sitten lähdettiin hoitamaan pari asiaa ja tultiin tänne heidän luo ja tutustuinkin heti ensimmäiseksi koiriin, jotka ovat ihania <3 ! Maisemat täällä ovat upeat ja lämpötila olikin 25 astetta ja aurinko paistaa pitkälle päivään :D 

Seuraavassa postauksessa kirjottelenkin sitten vähän enemmän koirista ja työtehtävistäni täällä ! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti